Continental ContiTech Belgium BVBA

Over ons

Een hoog mechanisch vermogen binnen handbereik en volledig onafhankelijk van wind- of waterkracht – de verbreiding van
de stoommotor ontketende de industriële revolutie in de fabrieken. De industriële productiemachines werden aangedreven
via stalen assen die tegen het plafond van de gebouwen waren
gemonteerd, riemschijven en platte lederen aandrijfriemen.
Ook bij de eerste auto’s en motorfietsen werd dit overbrengingsprincipe toegepast. De platte riemen werden in deze toepassing
echter snel vervangen door iets beters: dankzij zijn trapeziumvormige dwarsprofiel bracht de V-riem de nodige krachten over
met een aanzienlijk lagere voorspanning en werd hij aanvaard
als standaard voor aandrijvingen van hulpcomponenten.
De multi-V-riem, een verdere ontwikkeling van de V-riem, heeft
de automobieltoepassingen overgenomen sinds het begin van
de jaren 90. De lange ribben maken het mogelijk om nog grotere lasten over te dragen. Door zijn platte ontwerp kunnen meerdere eenheden worden geïntegreerd en tegelijk aangedreven.
Dit geeft een nieuwe impuls aan steeds compacter ontworpen
motoren. Al sinds de jaren 60 worden distributieriemen gebruikt
voor synchrone krachtoverbrenging om de nokkenas in automotoren aan te drijven.
De volgende generaties van de oude transmissieriemen zijn
nu hoogstaande technologische producten. Om te garanderen
dat ze naar behoren functioneren, moeten de andere riemaandrijvingscomponenten, zoals spanrollen, tussenwielen en waterpompen ook in staat zijn te voldoen aan de veeleisende bedrijfsomstandigheden. Het doel van deze publicatie bestaat erin
uw technische kennis over riemaandrijvingen in motoren voor
passagiersvoertuigen uit te breiden en correcte diagnoses te
helpen stellen.

Gemarkeerd product

Vacatures

Neem contact met ons op

Scroll naar top