RAI Aftersalesmonitor: “interessant en schokkend!”

De aftersalemonitor van RAI Vereniging is uit. Daarin lees je hoe Nederlandse automobilisten vorig jaar met het onderhoud van hun auto’s omgingen. De monitor beantwoordt vragen als: Wat gaven ze er aan uit? Bij wie: de dealer, het onafhankelijk autobedrijf of …? Hoe vaak kwamen ze daar? En voor wat: APK, onderhoud, reparatie …? De resultaten zijn interessant én… schokkend!

RAI

De RAI Aftersalesmonitor gaat over vorig jaar. Toen was er nog geen corona, dus interessant…? Toch wel, onderzoeksbureau GFK/Ipsos doet het onderzoek namelijk al sinds 2009 voor de RAI. Daardoor geven de cijfers nu langjarige trends aan. En daar kunnen we van leren, ook nog in coronatijd.

Meer vraag naar onderhoud

Wat dan zoal? Nou, bijvoorbeeld dat de onderhoudsvraag al vijf jaar op rij toeneemt. In het dieptepunt van de vorige crisis in 2014 telde de onderhoudsmarkt 13,4 miljoen ‘onderhoudsmomenten’ (Wij zouden zeggen: doorgangen.). Sindsdien ging dat aantal vijf jaar op rij omhoog, tot 17,9 miljoen vorig jaar.

Lees het hele artikel op de site van kennispartner AMT  

 

Deel dit bericht:

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Scroll naar top